PODCAST: Pissedårlig undervisning

"Alle har ret til pissedårlig undervisning," lød det fra prorektor Alexander von Ottingen som indledning til KLF Live-arrangementet i begyndelsen af januar. Omkring 100 medlemmer deltog i en spændende og retorisk sprudlende aften, der nu kan høres i en forkortet udgave.

Tema | Af: Mikkel Gram 25. januar 2019
Foto: Mikkel Gram - Layout: Jan Klint Poulsen
Foto: Mikkel Gram - Layout: Jan Klint Poulsen

Er undervisningen i folkeskolen pissedårlig? Har du som lærer leveret pissedårlig undervisning? Hvorfor? Mandag 7. januar inviterede Københavns Lærerforening til et aftenarrangement med deltagelse af Alexander von Oettingen, Knud Romer og Anders Bondo Christensen. Det blev alt andet end kedeligt. Det gør måske lidt ondt at nå frem til graden af sandhed ved italesættelsen af temaet ”pissedårlig undervisning”. Et tema, der er mere relevant end nogensinde, da folkeskolen i disse år udsættes for et sandt bombardement af kravspecifikationer, standardisering og didaktiske buzzwords opfundet langt væk fra virkeligheden i klasselokalet. Er elever og lærere blevet små brikker i et større spil om at opnå mest produktivitet til gavn for søjlediagrammer og vækstprognoser? Har skolereformen eroderet alle former for sund undervisning med tid til kvalitet og ikke kvantitet? Lyt til podcasten om ”pissedårlig undervisning” og døm selv. 

Hent podcasten i din podcast-app eller lyt direkte herunder.

Denne artikel og tilhørende indhold udtrykker ikke nødvendigvis KLF´s synspunkter. Læs mere.

Tilføj kommentar til artiklen

CAPTCHA billede for SPAM beskyttelse Hvis du ikke kan læse ordet, tryk her.