Synspunkt

Jeg har 15 minutter, hvad har du?

Det føles for mange lærere, som om de hver især ikke har tid nok, men det er ikke rigtigt. Vi har præcist lige så meget tid, som vi havde sidste år, vi har for mange opgaver!

Arbejdsglæde...

'Jeg har for første gang i 15 år meldt mig til noget på en hverdag. Yogaen skal ha' en chance – det ser ud til at være en enkelt fordel ved den nye situation. Jeg får reel fritid, som på mine korte dage begynder kl. 16.'

Aldrig har vi haft mere grund til at mødes.

Lærere og børnehaveklasseledere har de seneste år oplevet en øget og mere kompleks arbejdsbyrde. I København er der blevet markant færre lærere/børnehaveklasseledere til flere elever, og vi favner og inkluderer langt flere elever...

Lærerne blev svigtet

Vi fik dumpekarakter i håndteringen af lærerkonflikten. Så kompromisløst ærligt udtrykte Mona Striib, næstformand i FOA sig på Fællesrepræsentationens (KFF´s) konference 3.-4. juni, der blandt andet handlede om OK 15.

Kampen om chancelighed skal vindes

I marts deltog 1.116 lærere i KLFs medlemsundersøgelse og gav et klart billede af hvordan virkeligheden ser ud på de københavnske folkeskoler. 84% af lærerne mente ikke, at elever med vanskeligheder får den særlige støtte, som de...

Skolevirkelighed i København

Det er hårdt at være elev i den københavnske folkeskole, specielt hvis eleven har brug for ekstra støtte, viser KLF`s medlemsundersøgelse vedrørende specialundervisning, inklusion og fællesskab

Kom nu!

Det bekymrer mig, at Københavns Kommune ikke har en plan for, hvordan Folkeskolereformen skal implementeres. At man ikke kan komme med et udspil til, hvad eksempelvis understøttende undervisning er for en størrelse.

En skidt start

Er det lærerne der skal finansiere efteruddannelse i linjefag?