Synspunkt

En ”ny og spændende” skolehverdag

På flere af skolerne er det stigende sygefravær arbejdsrelaterede sygemeldinger. Efter sommerferien har KLF modtaget et alarmerende antal sindetskrivelser (varsel om afskedigelse), 40-50 kollegaer har fået deres opsigelse fra...

Nej til diktat

Vores historie viser med alt tydlighed, at der er brug for, at arbejdsgiverne anerkender værdien af aftaler. Alternativt at organisationerne står sammen med krav om reelle forhandlinger, når vi udsættes for diktat fra...

Mere af det samme!

Efter godt halvanden måned i reformen og L409s tegn begynder sandheden nu at vise sig.

Jeg har 15 minutter, hvad har du?

Det føles for mange lærere, som om de hver især ikke har tid nok, men det er ikke rigtigt. Vi har præcist lige så meget tid, som vi havde sidste år, vi har for mange opgaver!

Arbejdsglæde...

'Jeg har for første gang i 15 år meldt mig til noget på en hverdag. Yogaen skal ha' en chance – det ser ud til at være en enkelt fordel ved den nye situation. Jeg får reel fritid, som på mine korte dage begynder kl. 16.'

Aldrig har vi haft mere grund til at mødes.

Lærere og børnehaveklasseledere har de seneste år oplevet en øget og mere kompleks arbejdsbyrde. I København er der blevet markant færre lærere/børnehaveklasseledere til flere elever, og vi favner og inkluderer langt flere elever...

Lærerne blev svigtet

Vi fik dumpekarakter i håndteringen af lærerkonflikten. Så kompromisløst ærligt udtrykte Mona Striib, næstformand i FOA sig på Fællesrepræsentationens (KFF´s) konference 3.-4. juni, der blandt andet handlede om OK 15.

Kampen om chancelighed skal vindes

I marts deltog 1.116 lærere i KLFs medlemsundersøgelse og gav et klart billede af hvordan virkeligheden ser ud på de københavnske folkeskoler. 84% af lærerne mente ikke, at elever med vanskeligheder får den særlige støtte, som de...

Skolevirkelighed i København

Det er hårdt at være elev i den københavnske folkeskole, specielt hvis eleven har brug for ekstra støtte, viser KLF`s medlemsundersøgelse vedrørende specialundervisning, inklusion og fællesskab