Synspunkt

Giver det mening?

"En undervisning, hvor målstyring og testmanien ikke fylder mest, men hvor det er fagligheden, nærværet, trivslen og fællesskabet, der er i centrum, hvor blev den af?"

Hvad gør du? – Hvad gør vi?

Jeg ønsker et KLF, der bruger samtlige de virkemidler, vi har, til at skabe et arbejdsliv, hvor vi kan udleve vores profession i et sundt arbejdsmiljø og gå glade på arbejde, så ...

Det skal nok lykkes!

”Man ikke kan bestride jobbet som lærer, hvis man er pessimist. Vi laver jo ikke andet end dagligt at tro og håbe på, at alt det, vi arbejder med ude i klasselokalerne, vil give resultater for de elever, vi har med at gøre. Man...

12 i empati, hvorfor ikke?

En god kollega sagde for noget tid siden til mig: ”Vi siger ofte, at børnene ikke skoleklar, måske skulle vi hellere se på, om skolen egentlig er børneparat?”

Ikke mere konsulentitis – vi ka’ selv!

"Lad nu skoleledelserne sammen med lærerne og UU-vejledningen komme med svarene på, hvordan man lokalt kan fastholde eleverne i udskolingen og sikre et fagligt løft af skolens elever," skriver Janne Riise Hansen i sit Synspunkt.

Sammenhold og fællesskab virker

"Der er brug for, at vores arbejdspladser bliver meget bedre til at foretage fælles prioriteringer af den sparsomme tid, og det er ikke ok, at denne opgave overlades til den enkelte," mener Lars Sørensen i sit Synspunkt.

Hvilken folkeskole ønsker vi egentlig?

"Fremfor at dyrke tests og målstyring ønskes en folkeskole, som lægger vægt på en undervisning, hvor eleverne understøttes i at blive dygtige, kreative, fantasifulde, demokratiske, initiativrige og gode til at samarbejde." Læs...